Klub priateľov vážnej hudby
v Trenčíne
Boseong Cho (Kórea)
Violončelista Boseong Cho (1991) patrí k mladšej generácii kórejských hudobníkov. Hru na violončelo študoval pod vedením profesora Lee Kang-hona na Kórejskej národnej umeleckej univerzite v Soule, Južnej Kórei a profesora Ulfa Tischbireka v Lübeck Academy of Music v Nemecku.
Za krátky čas sa stalrešpektovaným umelcom. Bol vybraný ako violončelista na Tanglewood Music Festival (TMC) v Bostone a dostal pozvanie na hudobné festivaly po celom svete: Medzinárodný festival Tenerife Music International Festival v Španielsku, Classical Beat Festival v Nemecku, Medzinárodný hudobný festival Tongyeong v Kórei, Viva International Cello Festival vo Švajčiarsku a Euro art Music Festival.
Pravidelne sa zúčastňuje rôznych koncertov komornej hudby, baroka, romantizmu a modernej hudby.Spolupracuje s inštitúciami ako Kronberg Academy, Euro Academy of Arts a ďalšími v USA, Kórei a Európe.
Naposledy uviedol Dvořákov violončelový koncert s London City Philharmonic Orchestra a získal uznanie na mnohých medzinárodných súťažiach, vrátane London International Concerto Competition a Jeonju International Cello Competition.
V súčasnosti zastáva pozíciu violončelistu Slovenskej národnej filharmónie a aktívne sa angažuje na profesionálnej hudobnej scéne, ako hosť v orchestroch a ako sólista a komorný hráč vystupuje v Kórei, USA a Európe.
Anhelina Kydora (Ukrajina)
Patrí k mladým perspektívnym nádejam klavírneho interpretačného umenia. Pochádza z ukrajinského Ľvova. Na klavíri začala hrať ako 5-ročná pod vedením svojej mamy Oksany Kydora. V roku 2013 ju prijali na Ľvovskú špecializovanú hudobnú školu Solomiji Krušelnickej pre mimoriadne talentované deti a mládež do triedy učiteľky Ľudmily Zakopets. Po absolvovaní v roku 2019 úspešne vykonala prijímacie skúšky na VŠMU v Bratislave, kde v súčasnosti študuje v triede doc. Františka Perglera od roku 2021 súčasne s prof. Idou Černeckou.
Má za sebou rad umeleckých koncertov, medzi ktoré sa radí účinkovanie v Ľvovskej filharmónii, kde uviedla Bachov klavírny koncert A dur (2016), resp. Tri ekstravagantne tance s bicími nástrojmi Myroslava Skoryka pri príležitosti 80-tych narodenín tohto významného ukrajinského skladateľa (2018).
Jej cieľavedomosť a umelecké zanietenie sa prejavuje aj pravidelnou aktívnou účasťou (od 2013 každoročne) na Medzinárodnom klavírnom fóre "Bieszczady bez granic" v poľskom Sanoku. Absolvovala viaceré masterklasy u svetoznámych osobností klavírneho umenia (Viera Nosina, Andrej Jasinský, Kevin Kenner, Andrey Tatarski, Takashi Yamamoto a i.).
Už v 1. roku štúdia na VŠMU realizovala niekoľko koncertných vystúpení na VŠMU a svojim brilantným výkonom v Haydnovom klavírnom koncerte D dur, Hob. XVIII/11 zaujala odbornú komisiu Katedry klávesových nástrojov. Počas štúdia uviedla aj koncerty pre klavír a orchester pod vedením dirigentov Jacka Martina Händlera a Theodora Kuchara.